Cumartesi, Kasım 06, 2010

Savaş Duası

Ey Yüce Tanrımız, bombalarımızla onların askerlerini kana bulayıp lime lime etmemize yardım et; güler yüzlü ovalarını kahraman ölülerinin solgun yığınıyla kaplamamıza yardım et; silahların sesini yaralıların iniltileriyle boğmamıza yardım et; bir ateş fırtınasıyla o mütevazı evlerini yerle bir etmemize yardım et; yılmaz dullarının yüreklerini çaresiz bir acıyla kavurmamıza yardım et; onların küçük çocuklarıyla birlikte perişan topraklarda harabeler arasında kimsesiz, aç, susuz, paçavralar içinde orta yerde yuvasız kalıvermelerine yardım et; yazın yakıp kavuran sıcağının, kışın buza kesen rüzgârlarının yardımıyla umudunu yitirmiş, acıdan bitap düşmüş, sana bir mezarın huzuru için yalvarsınlar ve sana tapan bizim adımıza onları reddet; umutlarını havaya uçur, hayatlarını karart, bu acı yolculuklarını uzat, adımlarını ağırlaştır, yollarını onların gözyaşlarıyla sula, bembeyaz karı yaralı ayaklarının kanıyla lekele! Sevginin ve merhametin kaynağına, ıstırap çekenlerin yegâne dostu ve sığınağına yakarıyor, aciz ve nadim yüreklerimizle aman diliyoruz. Dualarımızı kabul et, Yüce Tanrı, kabul et ki bütün methüsenalar, zafer ve şeref sonsuza dek senin olsun. Amin.” 


Mark Twain






Bu savaş duasında, yenen bir asker için her şey var. Geçtiğimiz yüzyılda Vietnam bu ilk çeyrekte Irak'ta uzun uzadıya izlediğim ama nedir bu savaşın anlamı diye kendime sorduğumda ekonomik vurguların öne çıktığı konuşmalar yaptım konuşulanları dinlemekten öteye gitmedi. 


M. Twain savaş duasında, işi Allah'a havale etmekle kalmamış, kırmızı alarm verilen sıcak bölgeye koşarken altında hummer bir elinde elli kalibre makineli, diğer elinde kalem varmış gibi yazmış. Coşkusu inanılmaz. 
Bir sözünde, "Cennet ya da cehennem hakkında ileri geri konuşmak istemem çünkü ikisinde de dostlarım var" diyen Twain, üç çocuğunu kaybettikten sonra Tanrıyla doğal olarak ilişkisini gözden geçirip yaşadığı dünyanın uzağına itmiştir. Bir dönem Usa'nın emperyalist görüşlerini savunup "Kızıl bir emperyalisttim. Amerikan kartalının Pasifik Okyanusu üzerinde çığlık atmasını istiyordum." demiş olsa da. Anti emperyalist mücadeleye girişmiş dokuz yıl kadar bir kurumun genel başkan yardımcılığını yapmıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...