Çarşamba, Eylül 12, 2012

Yukoi Mishima ve Özge Dirik Hakkında.


Mishima'yı uzun zamandan beri takip ediyordum. Faşist demek istemiyorum ama hayatının izlerini takip ettikçe aşırı milliyetçiliğe göz kırptığı belli oluyordu. Lafı dolandırmadan faşist demek elbette kelimenin keskinliği ve durumu çok uzatmamak için tercih edilebilir kelimelerden biri.

***

Hayal dergisinin bu ay ki dosya konusu İntihar Eden Yazarlar'dı. Önce canımız Özge Dirik'i yazacaktım. Fakat bazı aksaklıklar, -'Özge'dir' son zamanlarında maillerinde ismini kullanıyormuş- Özge'dir'in arkadaşlarıyla konuşmak isteyişim ve arayıp cevap alamayışım nedeniyle Özge'dir'den ister istemez vazgeçmek, yazmamak durumunda kaldım.

Yazamaz mıydım? Elbette yazardım. Fakat güdük kalacaktı, sadece internetten derlenmiş bir yazı hem yazanı hemde yazılanı dibe çekecekti. Bundan dolayı yazmadım. Ve sanırım internette yazılanlar dahil Özge'nin ruhunu görebilen bir çalışma yok... Olanlarda sürüncemede gibi görünüyor. Artshop adlı kârhane Özge'yi bastı gerçi, bu kadar özensiz bir kitap olurdu zaten. Sonuçta Artshop. Haklarında fazla yazmayayım. Sinirlerim hopluyor.

Özge'nin üzerine düşmek gerekiyor. Şiirlerini kendi vasiyetine uygun şekilde basmak ve yayınlamak.

***

Şu sıralarda yeni bir yazar keşfedip okuma taraftarı değilim. Zaten var olanlar ya çok can sıkıcı ya da hayatınızı rezil edebilecek kadar iyi yazıyorlar. Ortalama bir yazar zaten ömrünü boşa geçiriyor demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...