Cumartesi, Mayıs 25, 2013

Nasıl bir hayat?

Sabah saatlerinde içki yasağıyla alakalı haberleri okurken bir yandan eleştirip bir yandan da sosyal medyaya bakıyordum. Avrupadan ithal yeni, kalın, anlam verildiği halde yok canım dedirten bir yasa daha meclisten geçmiş. Ardından Ankara metrosunda ahlaka mugayir davranışlar gösteren -bu çiftler öpüşüyor büyük ihtimalle- gençlere anonslar yapılmış ve uyarılmışlar! İkisini birden yapınca yani sarhoşken öpüşünce kombo yapabilme imkanı tanıyan bir devletle karşı karşıyayız. 
İnsanların öpüşmesine, içkisine karışılması da neyin nesi? İran mı oluyoruz sorusu akıllarda fink atmaya başlamıştır sanıyorum. Yıllar önce Malezya'mı oluyoruz sorusunun cevabını verelim. Olduk. Malezya'laştık. 
İranlı olabilir miyiz? Elbette ne sorun var, ne sıkıntı! 
Sorunun ana kaynağı, bireysel haksızlıklara ses çıkartmayan toplumun üzerinde at koşturma sorunudur. Sıkça tv ekranlarından duyuyoruz. Sov yapma, artist misin, provakatör! Karşı duruş sergileyen insanlara yaftalama yöntemlerinin başında bu kelimeler geliyor. Sonra gel de birey ol. Ben birey olmak istiyorum diyerek okuduğun okul, yanlış yapıyorsunuz diyerek haykırdığın eylem, oldu mu sana çöp?! 
Benim bildiğim bir şey var. Bu yasaklamalar Akp hükümetinin her ne kadar "gençleri koruma adı altında" yapılıyorsa ardında gizlenen şey içki içenlerin sosyal durumlarıdır. Burada kime oy verdikleri, coğrafi olarak nerede yaşadıkları, siyasal olarak neyi temsil ettikleri ve ne düşündükleridir. Kendi seçmenine ödül niyetine çıkan yasalardan biridir nihayetinde. Avrupadan alınan yasakçı zihniyetin yine avrupadan alınacak demokrasi, insan hakları vb. ile yer değiştirmesi gerekirken, hep yasaklar jet hızıyla meclisten geçiyor. 
Bir de benim kaç çocuk yapacağıma karar veren vekil bana sormadan karar veremez ki. Ne oluyoruz yani? Behzat bitmişken analım. 
Berna: Hapta atarım, çocukta yaparım. Sana ne? 
Behzat sinirlenip Berna'ya şamarı indirir. İşte bu yasa o şamar gibi toplumun suratına inmiştir. Fakat başbakan bizim babamız değil, seçtiğimiz vekilden öte bir şey değildir! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...