Salı, Mart 04, 2014

Heinrich von Kleist

Heinrich von Kleist 


Kelimelerin deli gibi akmasını sağlayan, kötü bir eğitim alıp sonrasında ordudan teğmenlik rütbesiyle ayılan, serseri ruh hali ve umursamaz tavırlarıyla Almanya'yı terk edip Paris'e aylaklık yapmaktan çok ekmek parası kazanmaya çalışan, biri Fransa'da olmak üzere Almanya'da toplam iki gazete çıkartan ve hayata hiçbir zaman tutunmayı başaramamış bir adem oğlu... Heinrich von Kleist.

Hayatının son gününde, rahim kanseri yüzünden intihar edemeyen sevgilisi o'na der ki; "Ben yapamıyorum, beni öldürmelisin"
"Hayır, beraber ölelim öyleyse"

Gölün kıyısında kahvaltı yaparlar. Sonra sevgilisinin kalbine bir el ateş edip, silahı kendi ağzına sokup mermiye güzergahı gösterir.

Kleist intihar mektubuna şunları yazar.

“...Asıl mesele şu ki: Bana bu gezegende hiçbir zaman bir yardım eli uzanmadı.”

Heinrich von Kleist 18 Ekim 1777 – 21 Kasım 1811

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...