Pazar, Aralık 28, 2014

kısa bir çat sesi.

böyle zamanlarda 
geceyi sen siyahla kıyaslıyorsun, halbuki güneş görmeyen yıldızlar var. 
git kendine bir kıta bul 
benim elimden düştü hançer, bitti ansızın gün
son ormandan yaptığım sal'dın oysa ki önemli sular 
yokmuş
indirebileceğim bayrak, kurabileceğim devlet 
yokmuş.
hangi kalkışma başarısız olursa 
beni hatırla 
ya da yanlışlıkla kırdığın bir bardakta. 



Cumartesi, Aralık 13, 2014

Yazmak

Şiiri önce kendi 'kapında' yazmayı becereceksin. Evrene açılmadan, avluna bakacaksın. Sonra sokak, cadde, mahalle vs.
Bana bunu eski Efes' in takım kaptanı, olur olmaz yerlere paslar atarken öğretmişti. Şair değil basketbolcuydu. Attığı ya da olası asistleri heba etmekte bir numaraydım.
Konu hakkında bildiğim tek şey vardı o da hırs. Attığı her topa yakalamak için bıkmadan usanmadan koşuyordum. Kızıyordum da... Gün geldi her attığı topu yakalar oldum ve ben ona asistler yapmaya başladım. Birkaç gün sonra ortalıktan yok oldu.
Pendik Spor'da sağ açık oynuyorum, bir taraftan da Anadolu Yakasının en iyi üç gard'ın dan biriyim.
Öyle kararsız zamanlar ki buz pistinde arka direğe muz orta kesmen gerekiyor dakka da doksan.
İşte o uzağa atılan pasları yakalayamadığımda küfür, asiste döndüğünde alkış oldular.
Kapımda oynamayı öğreten insanların olması mütevazi şekilde gelişti. Babalık yaptılar erdemlerini bir çaylak'a aktardılar.
Uzun toplara koşacaksan, kapında oynamayı becermelisin demediler ama bi şekilde işi uzatmaya götürdüler.
Sağol İlhami abi eyvallah Veysel.

Cuma, Aralık 12, 2014

Doz Aşımı

Hayat iyi değil. Anlık sevinçlerin gölgesinde taşınır mutsuzluğun kadavraları. Yaşamın şahane elleri vardır evet ama yaşayanı jiletten tırnaklarıyla okşamayı sever o. Kendimizi daha ne kadar kandırabiliriz (?) bunu bilmiyorum. Ama süslü varaklarla sunulan manzaranın çok uzağındayız. Elbet bu bir ortadoğu klasiği, elbette böyle iğrenç olacaktı ve oluyor yani olabiliyoruz(u) oynuyoruz. Mükemmel tiplemelerimiz var. Hatta karakterlerimiz. Türlü çeşitli! Boktan bir mozaik'iz.
Ülke boktan, siyaset boktan, sevgililer boktan bu kadar bok içinde yetiştireceğimiz çocuklarda elbette boktan olacak. Pollyanna'cılığı bırakıp Flaubet gibi düşündüğünde hayatın köşeye sıkıştırdığı kedi yavrusundan farksızız. Üstümüze gelirken sadece minik pençelerimizi lanet asfaltta geçirebiliyoruz. Dahası yok dahası yapabileceğimizin ötesinde. Hadi erkekler giden geminin ardından kaçan trenin peşinden, hadi kadınlar mendillerimizi sallayalım.  

Yani: Şahane-i Hakikât!

Sıkılmak ne (!) zombi gibi yaşıyoruz. Ne ölüyor ne hayattan zevk alıyoruz. Elbette hayat denen orospu çocuğu da bunu farkında, kendisini terk etmeyelim diye, açlığımızı giderelim diye önümüze kol parçaları atıyor. Susuzluğumuz içinse bira!

Hayat denen geri zekalı dönüşüm içinde, toprağa gömüp üzerinde seksek oynayan çocuklara mı iyi insan olmayı öğreteceğiz. Saçma. Sadece çok saçma!

Peki çözüm ne? Bu işte çözüm bu. Kocaman bir HİÇ. Benden önce yaşanmış şeylerin tekrarını yaşıyorum. "Sağolsun" annem babam ve sizinkiler bize böyle şık bir miras bıraktılar. Günden güne eskiyen, üreyen bir miras.


 

Salı, Aralık 09, 2014

Türkiye'nin Google Aramalarıyla İmtihanı!

Daha önce yaptığım araştırmayı biraz daha derinleştirerek yapma gereği duydum. Bunu yapma amacım ise öncelikle toplumun muhafazakarlaştığı algısı ön plana çıkıyor ya da çıkartılıyor. Peki, bazı araştırmalara göre zamanının çoğunu internet ve TV başında geçiren Türkiye ne ile ilgileniyor. 

Öncelikle Ahlaklı Nesil sözünden yola çıkarak Google Analytics'e bazı kelimeler girdim bunlar "Porno, Lezbiyen gibi kelimelerdi. Kendimce önemsediğim sonuç, kelimeleri kaç kişinin aradığı değil hangi illerden arandığıydı. Çocuk Pornosu aramalarında Diyarbakır birinciliği kimseye kaptırmadan 2004 yılından bu yana koşar adım ilerliyor.

İkinci dikkat çekici başlık ise, bu kadar "muhafazakarlaşan" Türkiye'nin Türban Pornosu adı altında yaptığı arama sonuçları. 2002'den bu yana ciddi artış göstermiş durumda. Dünya'da Porno kelimesi arama sonuçlarına göre 3. sıradayız! 


Aranan kelime Porno
Arana kriteri Bölgesel 

Yukarıda da bahsettiğim gibi Türbanlı Porno aramalarındaki sonuçlar.




Tarafsızlığımı korumak adına şunu da denedim. 




İşin en kötü tarafına geldik. Türkiye'de ahlak ve namus adı altında hemen her gün cinayetler işlenirken, bu cinayetlerin işlendiği bölgelerin Çocuk Pornosu aramalarındaki sonuçlar. Lanet olsun dedirtiyor. Buyurun işte o muhafazakar, namusum için öldürdüm, namusumu temizledim diye höykürüp böbürlenenlerin Google aramaları. 



Elbette bu kadar arama yapıldıktan sonra insanın aklına öldüğünde ne olacak sorusu takılıyor. Ben de Huri kelimesini aratanlara baktım. 





 


Ahlaklı bir toplum mu? Yeniden düşünmenin zamanı geldi geçiyor. 

Gündelik kullandığımız kelimelerin Osmanlıca yansıması.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...